Gå till innehåll
fredag 10 juli 2026
Rumpnisse

Förarintyg??

Rekommendera Poster

Hej! Jag tänkte skaffa mig ett förarintyg i sommar. Jag kommer att vara i sotenäs (hunnebo) och undrar därför om det är någon som känner till var närmaste utbildningsställe finns. Tack på förhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Medborgarskolan brukar ha utbildningar inom navigation. det borde väl finnas i gravarne eller kanske närmare ändå. har inte hunnebo något sånt borta vid hunneboparken? kanske bara nåt jag fått för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den närmaste medborgarskolan jag hittade var i uddevalla och dit ska jag nog kunna ta mig. Dom hade väldigt bra priser. Tack så mycket för hjälpen, men är det någon som känner något annat ställe närmare hunnebo så blir jag bara glad!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min farfar har kursen i alingsås och utövar lite praktik i hamburgsund.. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Det lönar sig dessutom ekonomiskt att ha nautisk kompetens. Min försäkringspremie sänktes från 2400kr/helår till 1900kr/helår när jag anmälde att jag klarat föraren! Lycka till! /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med de ekonomiska förutsättningarna så kan man då tänka att pay-off tiden för ett förarintyg är ca 3 år. Inte så illa. Att man dessutom har roligt på kursen och nästan garanterat lär sig något nytt kan man ju i det läget se som en bonus. Jag tycker det är självklart att man minst skall ha förarbevis. Skall själv dra igång en kurs nu snart till kustskepparintyg för fler kunskapstörstande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Pelle

Halloj! Apropå närmaste utbildningsställe. Om det inte finns något alternativ i närheten eller om tiderna inte passar?Då kan en distanskurs vara något! Distanskursledare (i Linköping..)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...