Rumpnisse 0 Postad 13 Januari , 2005 Hej! Jag tänkte skaffa mig ett förarintyg i sommar. Jag kommer att vara i sotenäs (hunnebo) och undrar därför om det är någon som känner till var närmaste utbildningsställe finns. Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 Januari , 2005 Medborgarskolan brukar ha utbildningar inom navigation. det borde väl finnas i gravarne eller kanske närmare ändå. har inte hunnebo något sånt borta vid hunneboparken? kanske bara nåt jag fått för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rumpnisse 0 Postad 13 Januari , 2005 Den närmaste medborgarskolan jag hittade var i uddevalla och dit ska jag nog kunna ta mig. Dom hade väldigt bra priser. Tack så mycket för hjälpen, men är det någon som känner något annat ställe närmare hunnebo så blir jag bara glad! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 15 Januari , 2005 Min farfar har kursen i alingsås och utövar lite praktik i hamburgsund.. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 425 Postad 16 Januari , 2005 Kolla med Nämnden för båtlivsutbildning som utfärdar intyget, http://www.nfb.a.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_Wille_ 0 Postad 26 Januari , 2005 Hej, Det lönar sig dessutom ekonomiskt att ha nautisk kompetens. Min försäkringspremie sänktes från 2400kr/helår till 1900kr/helår när jag anmälde att jag klarat föraren! Lycka till! /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norpan 0 Postad 26 Januari , 2005 Med de ekonomiska förutsättningarna så kan man då tänka att pay-off tiden för ett förarintyg är ca 3 år. Inte så illa. Att man dessutom har roligt på kursen och nästan garanterat lär sig något nytt kan man ju i det läget se som en bonus. Jag tycker det är självklart att man minst skall ha förarbevis. Skall själv dra igång en kurs nu snart till kustskepparintyg för fler kunskapstörstande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pelle Postad 26 Januari , 2005 Halloj! Apropå närmaste utbildningsställe. Om det inte finns något alternativ i närheten eller om tiderna inte passar?Då kan en distanskurs vara något! Distanskursledare (i Linköping..) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser