hkp1 0 Postad 29 Maj , 2012 Jag är lycklig ägare av en Fjordling 17 HT årsmodell -71. Dock är hon i behov av en renovering. Jag behöver hjälp med att ta ur skummet i durken och plasta om denna. Även förstärka akterspegeln och fästa dit tunneln bättre. Jag har ej tid eller kunskap om detta. Jag söker nu hjälp av någon händig person som kan utföra detta arbete mot betalning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 29 Maj , 2012 Jag vill inte vara elak, men det känns rent spontant som att arbets och materialkostnader kommer att ligga väldigt högt över vad båten kommer att vara värd när jobbet är utfört. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 260 Postad 29 Maj , 2012 Med tillägget: ...om du inte gör det själv... Att leja bort det kostar måååånga tusenlappar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 29 Maj , 2012 Är benägen att hålla med föregående. En sådan typ av renovering gör man för egen skull för att man gillar båten (håller på med liknande själv) eller så måste man ha en väldigt stor plånbok. Det är synd att du inte har tid eftersom det är svårt att ändra på. Hade det bara varit kunskapen som saknades så hade du kunnat få mycket råd och tips här på MG och andra forum så hade du skaffat dig kunskapen med tiden. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stephan_D 73 Postad 30 Maj , 2012 Det finns en hel del trådar om kompetent båtrenovering på Boatsite.se, alltid lär man sej nåt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kimnordinform 0 Postad 27 Juli , 2012 En god vän till mig lät ett varv utföra just durk- och akterspegeljobb på en Fjordling. Prislappen slutade på dryga 50.000. Skulle nog råda dig till att sälja till någon som har tid och kunskap om du inte kan göra det själv. Har precis gjort detta på min Fjordling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 27 Juli , 2012 Verkar som att TS inte menade allvar med sitt inlägg...har inte varit inloggad sen registreringsdagen och har bara skrivit ett inlägg. Finns många sådana tyvärr... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjordpetter 7 Postad 28 Mars , 2014 (redigerade) Tråkig fredagkväll, barnen kollar Disney, jag vill ej ha chips, det är dax att väcka liv i en gammal tråd! Det är klart att en fjordling kan vara värd en varvsrenovering a' 50000 kr. Det är fortfarande ett av de bästa skroven som tillverkats, både lättdrivet, snabbt(riktigt offshoreskrov) och sjödugligt. Ingen modern 17-fotare(eller större) är i närheten! Redigerad 28 Mars , 2014 av Fjordpetter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser