Gå till innehåll
söndag 24 augusti 2025
PickelWeasel

Sprängskiss till Volvo Penta sökes!

Rekommendera Poster

Tjena! 

En polare köpte en Volvo penta 70hk båtmotor, han som sålde den tror det var från sent 70-tal - tidigt 80-tal. Vi skulle vilja ha fram en sprängskiss på motorn då den inte funkar som den ska, men jag hittar fan ingen! Någon som vet någon sida där man kan få ner sprängskisser på volvo penta?

Tacksam för svar!

post-10019523-1394237058,509_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla dom 3 första siffrorna i motornr (e de ett punktnr som börjar med 1. eller 2. så e de dom 4 första) Ring sen Anders Forrström 0703916542 han har sprängskissböcker för ca en 2 hundring mycke reservdelar till VP.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har reservdelslista med sprängskisser som pdf  till VP 550  (55hk) som är samma motor som din VP 700 (70hk) förutom att den är strypt till 55hk via  avgasröret. Eventuellt så skiljer det även något med förgasarna, har fått lite olika bud om det. Om du mailar mig din mailadress så kan jag skicka den till dig om du är intresserad.

/Robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Prova att sök på volvo penta schematics, eller volvo penta exploded view man får massor av träffar på nätet. Mest inombordare och drev förstås, men om man har motorbeteckningen så kan man nog hitta rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...