Wake155 0 Postad 12 April , 2012 Håller på att skrapa bort lacken på min teak inredning och har även testat att lacka vissa bitar igen .men där lacken hade släppt innan och teaken blivit missfärgadsyns de ju ganska väl ingen när man lägger på ny lack. Finns det nåt bra sätt att få bort de mörka i trät utan behöva slipa en massa? Tacksam för hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 406 Postad 12 April , 2012 Har inget bra svar, men det är sannolikt plywood i inredningen så om du ska slipa, gör det försiktigt. Det är lätt att slipa igenom ett fanérlager. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Poppe 9 Postad 12 April , 2012 Ångtvätt är det bästa verktyget mot smutsig teak Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 6 Postad 12 April , 2012 Jag hade samma problem med min plywoodracer när den legat ute några vintrer under en press. Ena hörnet av fören (den har avhuggen för) hade blivit fuktskadad och teakplywooden hade mörknat rejält. Jag använde väteperoxid för att bleka bara den del som skadats vilket blrv över förväntan. Det är väldigt många år sedan jag gjorde detta så jag minns inte hur jag gjorde men det finns säkert beskrivet runt om på forum. Det talas även om oxalsyra som folk har haft bra resultat med. Kolla på www.trabatsakuten.nu, forumdelen, där finns säkert trådar där folk haft liknande problem. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wake155 0 Postad 12 April , 2012 Nej det är inte plywood mer än på durken, resten är massivt trä Tack för tipsen, får pröva nåt utav dom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser