Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Flayban

Påskväder på västkusten.

Rekommendera Poster

Det ser inte låvande ut i Påsk, regn, snö och kuling. Borde ta med snöskyffel i plast kanske :-). //Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu känner man sig inte så ledsen för att man sjösätter senare i år...(20/4)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser småruskigt ut på ostkusten också. Vi bygger båt i verkstaden på fredag när det ska vara snöoväder och hoppas på väder att slipa botten i senare i påsk.

Ser ut som om långtidsprognoserna stämmer - mars varmare än normalt, april kallare än normalt och maj varmare än normalt. Vi får se fram mot sköna (sjöna) maj!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och jag känner mig glad som sjösatte idag i strålande sol. Hade kalasfin tur till hemmahamnen (ok - långkalsongerna m.m. var på, kapellet uppe...). Ser dock ut som en bister påsk, blir väl till att skotta snö från däck istället för finlir och putscrying

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får jag de Porolonskivor som jag beställt imorgon, så är arbetet inne i däckssalongen bärgad över påsk. Då frigörs en massa arbete därstädes, väl skyddat och gott och varmt om jag vill.

post-945-1394236999,2389_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får jag dem inte är det gott att ha vintertäckningen över sittbrunnen kvar. Då blir det glasfiberslipning och plastning i det gamla motorummet och lite värme skall jag nog fixa där också. Plastningen kröver ju sitt. Annars som gammal komunalarbetare hör jag ju till dom pojkarna som kan frysa.

post-945-1394236999,3075_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...