Gå till innehåll
tisdag 02 september 2025
Tomas_Bjorkman

Jeanneau Sun Odyssey

Rekommendera Poster

Går i båtbytartankar och hittat ett par Jeanneau modeller som verkar intresanta. De mesta är dock till salu utomlans så det är inte så lätt att åka och titta
och att läsa om dem på nätet är ju inte det lättaste - så skulle vilja få kontakt med äger till sådana båtar för att kunna få titta på en live.
Modellerna jag fastnat för är Jeanneau Sun Odyssey 32i & 34.2, men jag kan ha missat något guldkorn i storleken 32-35.
Bor i Lidköping.

/ Tomas B

Senast ändrad av Tomas_Bjorkman | 02 mars 2012 | 14:08

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har haft en Sun Odyssey 32.2 som jag köpte ny 1998 och sålde den 2010, mycket nöjd från första till sista dagen.

Då det inte sålts några 32.2:or i Sverige vid den tiden, så fick jag åka till Norge för att titta på en, men den resan var enbart på nöjeskontot.

Du borde kunna kontakta Navark i Helsingborg för att få namnet på någon kund som har någon av dina modeller, i Stockholms skärgård är det numera gott om Jeanneauer, ser nästa en i varje vik när man är ute i semestertider.

Har en fd kollega som är ute och seglar jorden runt med sin Jeanneau 40.3, just nu i Nya Zeeland, i stort sett allt från Jeanneau har fungerat klanderfritt, värre har det varit med det som eftermonterats av en båtingenjör i stockholmstrakten.

Jorden Runt med s/y Circe: (http://www.sycirce.se/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...