Gäst Pepsi Postad 14 December , 2004 Hejsan. Vilket land är den här Yamaha motorn importerad från? I Sverige har jag aldrig sett texten Enduro på kåpan nångång. Motor: Yamaha E30 HMHS Enduro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pepsi Postad 14 December , 2004 Glömde årsmodellen: 2005....? Kort rigg men ska även finnas med lång rigg. Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst pepsi Postad 17 December , 2004 Ingen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 17 December , 2004 Hejsan! Kan inte ge dig något konkret svar, men har du testat att maila fotografiet till någon Yammaha-återförsäljare? De borde väl veta om någon tycker jag! Kanske Du skulle ta reda om om den är stulen också... .... om den inte är din alltså. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 260 Postad 17 December , 2004 Jag gissar att din motor är rysk! Vad jag grundar det på är en sökning jag gjorde på nätet, försök att läsa vad det står på någon av dessa hemsidor... http://www.google.se/search?hl=sv&q=+Yamaha +HMHS +Enduro&meta= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pepsi Postad 17 December , 2004 Peter_K Det ser banne mig ut som du är på rätt kurs! Båtmotorn finns till salu på en mycket känd köp/sälj sida i Sverige för priset: 23 700Sek. Finns i Dalarna. Hur är det med garantier en sån här gång? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas 0 Postad 17 December , 2004 Pepsi, Jag tror att motorn kommer från Yamahas lågbudget-serie som i Sverige kallas för Origin, denna serie kanske kallas Enduro i Ryssland. Origin-motorerna utgörs av tvåtaktare baserade på äldre konstruktioner och de har bantats på de finesser som övriga Yamaha-tvåtaktare normalt har, till exempel separat oljesmörjning, övervarvningsskydd, överhettningsskydd etc. Motorn på bilden är antagligen en 2-cylindrig variant byggd på samma block som den 30-hästare Yamaha hade i sortimentet fram till ca 1983 då den 3-cylindriga modellen som även finns kvar idag lanserades. Vi hade en Yamaha 30:a från 1982 och den var fin, gick som tåget. En lättare 30-hästare blir nog svårt att hitta, den väger bara 48 kg! Att det är en lågbudgetvariant behöver inte vara negativt, är du ute efter en lätt, driftsäker och enkel motor tror jag den funkar utmärkt. Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser