jcols 0 Postad 9 Januari , 2012 hej. Har någon erfarenhet av handel med www.laivosandelis.lt i Litauen ? Mvh. janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 10 Januari , 2012 Jag fick ett tips för några år sen av en båtuthyrare i Grekland att man kunde köpa billiga utombordare från Litauen. Samtidigt är det ju välkänt att många stulna motorer i Sverige hamnar i Baltikum så man blir allt lite fundersam på hur det hela hänger ihop. Din länk har jag ingen aning om alls vad det är för slags internethandel. Men viss försiktighet kan nog vara på sin plats att ha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 10 Januari , 2012 Precis! Kan nog vara många svenska motorer där. Men då kanske man kan kalla det svensksålt. =) //BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 5 Postad 10 Januari , 2012 Det kan också vara helt legitimt och renhårigt! Det finns en tendens att så fort vissa länder kommer på tal så sätts automatiskt en negativ stämpel. Kina=skräp med dålig kvalité, Baltstaterna=stöldgods osv. Firman som länkas till ovan kanske är kanonbra med ärliga ägare som håller högt på kundservice och bara vill göra ett bra jobb så de får nöjda kunder! Jag har ingen aning, men jag dömer inte ut dem bara för att deras domän är .lt. Visst, man ska vara försiktig och TS gör helt rätt i att ställa frågan om det finns någon erfarenhet av firman här på forumet, men man bör göra samma sak när det gäller svenska firmor. Det finns många skojare även här i Sverige! Min bror tog bilen till Estland (tror jag det var) och köpte sig två kajaker. Han fick en rundvandring i fabriken, som förövrigt levererar kajaker till svenska återförsäljare, och hade i övrigt en trevlig bilsemester. Den ena kajaken såldes direkt vid hemkomst och betalade därigenom bilsemestern, den andra kajaken behölls och var ett antal tusenlappar billigare än om den köpts här hemma. Med detta vill jag ha sagt att det finns massor av kanonbra företag i baltstaterna (och i Kina) så jag tycker man skjuter sig själv i foten om man automatiskt avfärdar dem på grund av stämplarna. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser