Gå till innehåll
onsdag 18 februari 2026
Foggy

Nytt försök!

Rekommendera Poster

Det är en 290-sköld.

Du behöver inte skapa nya trådar varje gång du skriver. Det går utmärkt att svara på sin egen tråd så håller du ihop frågeställningen. Sen är det väldigt bra om man skriver lite utförligare rubrik på tråden. Det gör att fler som är kunniga i just det man frågar efter kommer kika på tråden så får man bättre och fler svar. Till exempel: Vilket drev passar till min sköld?.

Senast ändrad av Flintstone | 24 november 2011 | 19:21

Senast ändrad av Flintstone | 24 november 2011 | 19:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ett snabbt svar! är det ett tidigt 290?tack även för tipsen om hur man ska skriva inlägg och rubrik,man är ju nybörjare på det här.Mvh Foggy.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen orsak Foggy! yes

Jag är ingen expert, skaffade min första båt med drev i våras, men vad jag kan se på din bild så har du en likadan sköld som sitter på min båt och det är en tidig 290. Jag grundar det på att du har metallrena trimkolvar, precis som jag, och de senare sköldarna ska tydligen ha svartlackerade. Ta det inte som en 100%-ig sanning dock. 

Vad jag har förstått så passar alla typer av 290-drev på alla typer av 290-sköldar så skulle du hitta ett drev av senare modell så fungerar det ändå. Se dock till att få det bekräftat av någon expert först. http://www.drev.se är ett bra ställe att kontakta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad bra!då kan man börja att leta drev då.Kanske lite tidigt men God jul på er alla!yes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är alltid bra att köpa beg. båtgrejer under lågsäsong. Till våren när folk lättar på presenningar och ser att tjuvarna varit framme så går priserna upp. Så se till att du inte köper ett stulet drev bara...

Sen har du ju gott om tid att fräscha upp grejerna så att de är i topptrim till sjösättning! yes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...