Gå till innehåll
måndag 24 november 2025
captain

aktivitet

Rekommendera Poster

Det finns nästan inga nya foruminslag sedan förra året, håller klubben på att dö?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Hej Captain.
(Har för mig det fanns någon tidigare med samma alias?)

Jo...klubb å klubb och dö å dö.
Fingalklubben här på Maringuiden är bara en avdelning som alla de andra som tex segelsnack eller övrigt snack eller mek-frågor. Alltså ingen riktig klubb.

Själv har jag sedan jag hittat MG försökt att samla och kontakta Fingal ägare och skickat massor med privat email, vanliga brev, besökt och ringt till många människor. Även bytt material och erfarenheter öga mot öga med flera Fingalägare. Har fortfarande sporradisk kontakt med många Fingalägare. En del har sålt sina båtar och då har kontakten dött ut av naturliga skäl.
Sedan är det där vanliga, det kommer annat emellan och man får inte tiden att räcka till. Så mina planer på att starta en riktig klubb har  tyvärr gått i stå. Men inte helt dött. Samma sak med att starta en egen sajt inom klubben, som ännu inte finns. Det kostar tid och ork, många vill vara med men ingen vill baka brödet, bara smaka av det.

Personligen håller jag på med en ombyggnad som tyvärr inte blev klar denna säsong. (Seglade ändå på annat håll i andras båtar.) Bara en detalj, har flyttat in undervanten till ruffsidan med gott resultat.Finns lite om det om du letar i gamla inlägg.Men orkar inte redogöra och skicka bilder  om allting till MG.Dessutom har det varit en massa tjafs och personliga påhopp så lusten är inte stor, till skada för de som kanske gärna ville veta mer.

Hur som... bra att du har hört av dig. Gläder mig.Har du en Fingal? Skicka gärna i så fall privat email till mig. Svarar så snart jag hinner och orkar. Å välkommen i Fingal gänget. Hoppas vi ses ute på havet sommaren2012.

Hälsningar,
Kalman

(Rättat stavfel)

Senast ändrad av Kalman | 11 november 2011 | 22:56

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej du skalmanoch andra Fingalister! Jag en föredetta Fin-gal:list som numera seglar en Storfidra. Vi träffades för 6-7 år sedan på Arkens båtklub,tror att du va ombord oxå engång. Seglade sen båten till Göteborg,den långa vägen,altså runt skåne. Sålde sen Fingalen efter att jag lagt ner mycket jobb på den,året efter såg jag båten i en hamn och överraskades av att hur mycket en båt kan förfalla bara på ett år,det var ingen trevlig syn.Som sagt,seglar jag/vi en Storfidra sen 2år tillbaka tillsammans med min dotter. Har jobbat hårt med att rusta upp den inför långseglingen nu till våren,ska bli skönt och komma iväg,mot varmare länder. Ha de så bra,och ta väl hand om era Fin-gal er ,en härlig båt. mvh;;samba.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Hallåj Samba!

Kul du hörde av dig. Har undrat vart du och Fingal tog vägen. Om du vet vem som äger henne nu så skicka ett emajl. Tråkigt med förfallet. Fingal är en bra båt. Tål mycket stryk, skeppan gör nog i brallorna innan stormen/havet gör sitt.smiley

Berätta gärna mera om dina planer och resor.

Apropå Arken så har grannen sålt sin båt. Sedan köpte han en liten dagseglare från Sigtuna, hjälpte honom segla hem den. Efter det blev det en Vega som jag hjälpte honom att segla hem. Sedan har det inte blivit nått mer. Han är dålig på att höra av sig. (Läser du detta så hör av dig, du vet vem.)

Andra Fingal ägare, hör gärna av er.

Hälsningar,

Kalman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...