Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
GBringel

Få dieseltank och anslutningar tätt

Rekommendera Poster

Jag har tagit ut dieseltanken ur båten för rengöring och ny avluft och påfylningslang. Manluckan hade inte någon packning men det var helt tätt. Satt något svart mellan lucka och tank som var ganska hårt. Är det någon som har tips på vad man kan applicera mellan manluckan och tank??Var inne på Permatex men det finns en uppsjö av produkter.

Sedan var det läckage mellan slang och anslutning till tank, Slängklämmor höll inte helt tätt.Jag har köpt nya slangar, finns det nåt tätningsmedel som man kan lägga mellan slang och anslutningsnippel för att komplettera slangklämmor med??

Tvivlar att Sika eller silcon klarar diesel.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag körde Blue Silicon på mina tankar. Har använt det till allt på motorer och likaså på jobbet. Vet tyvärr inte var det säljs men det är mycket bra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På min manlucka ligger det enbart en tjockare gummipackning. Bra om man skall lätta på manluckan man slipper ju byta packning. Kan nog vara lurigt och använda tätmassa av något slag det kan ju trilla ned i tanken och sen sugas upp i bränsleröret med stopp av motorn som följd. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Manluckan - Gummipackning samt Permatex.

Läckage vid slangen, laga/byt ut och försök inte täta med något material. Börjar läcka igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Manluckan - Gummipackning samt Permatex.

Läckage vid slangen, laga/byt ut och försök inte täta med något material. Börjar läcka igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...