Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
DanielLarsson

Lowrance 3600 tappar position

Rekommendera Poster

Hej

Har en lowrance 3600C iGPS som har börjat larma för tappad position. Kommer oftast i samma områden. Har provat att sätta på en puck men med klent resultat, tappar bara på andra ställen istället.

När jag går in och kollar satelliterna kan jag ändå ha kontakt med upp till sex, åtta stycken och den tar ändå inte position.

Vad göra? bara att byta? Det är en svenskköpt apparat så det är ingen marknadsskyddarbug i alla fall.

 

Tack på förhand

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommenderar dig att kontakta support för Lowrance 3600, förklara vad som händer och höra vad de säger, eller?

http://www.lowrance.com/Support/ 

 



Senast ändrad av Alani | 05 oktober 2011 | 13:07



Senast ändrad av Alani | 05 oktober 2011 | 13:08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte så mycket om just den enheten, men om du bara får kontakt med sex-åtta sateliter så känns det som mottagnings- eller antennproblem. Den ska ha 12 kanalers mottagning och min Garmin tar alltid emot (dvs hittar) 12 satelliter samtidigt. Har nog aldrig sett att den haft färre, kollar dock inte upp det varje gång så jag kan ju ha missat någon gång den inte ser 12 st. Vet inte om det kan skilja mellan olika områden i Sverige, men det skulle förvåna mig.

Inser inte vad du menar med puck. Kan du ansluta en GPS-puck (extern mottagare) till din navigator?? Eller menar du extern antenn?

Har du uppgraderat till senaste mjukvaran, version 1.7? Det kan vara värt ett försök:

http://www.lowrance.se/Produkter/Utgangna-Produkter/Marine/Globalmap/GlobalMap-3600C-iGPS/Downloads/ 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Har samma GPS som du och liknande problem. Men den inte bara tappar position, den har väldigt svårt att hitta och fästa satelliterna också. Ibland tar det 30 minuter typ, ibland är det bara att ge upp. Min är köpt i USA men det var en fabriksny och funkade klockrent i c:a 3 år men redan förra året började den tappa intresset för satelliter. Har senaste mjukvaran men ingen förbättring. Tror att det bara är att köpa nytt. Funderar på en Raymarine E7.

 



 

Senast ändrad av SorenD | 07 oktober 2011 | 16:50



Senast ändrad av SorenD | 08 oktober 2011 | 18:51

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gjorde en soft reset enligt tillverkarens faq. Sist gick den fyra timmar utan strul. Även på de platser jag tidigare haft problem.   :-)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...