hannes_i_holmen 0 Postad 17 Augusti , 2011 Någon som haft eller har en Sea Ray 268 som kan ge lite positiva och negativa egenskaper? Något man bör titta på innan man köper en? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carnage 0 Postad 17 Augusti , 2011 Om det är originalklädsel och sidopaneler i sittbrunn så kolla att inte trät är ruttet/dåligt invändigt. Det verkar vara en svag punkt att det regnar in vid sidan på kapellet ner på förarsoffan och sidopanelerna. Det har jag även sett på andra Sea Rays. Är det originalklädsel i kabinen finns risk för mögel i taket pga det fluffiga tyget. Det brukar lukta lite unket i vissa 268:or när man kommer ner, men det kan även vara från toan. I övrigt är det väl bara kolla så att inte annat trä är ruttet/dåligt. Motorn bör inte vara mindre än 7.4L då mindre motor anses vara lite för klen för modellen. Annars tycker jag det nästan bara finns positivt att säga om modellen. Mycket utrymmen och fack/luckor/lådor i hela båten, finns ett scarndäck att gå på trots att det är en USA båt samt mycket trädetaljer i båten. Man har bra uppsikt från förarplatsen över hela båten när man ska lägga till. Man ser ordentligt över fören och aktern. En nackdel tycker jag är att stereon ofta sitter monterad i kabin ovanför matbordet. Det är inte så skönt/bra att sitta ner och köra då man inte riktigt når fram till ratten och man sitter på konstig höjd. Jag har rutans ram mitt i synfältet. Man kan inte direkt luta sig tillbaka och hålla i ratten samtidigt heller för att komma ner. Visserligen har jag installerat en ny stol i min båt, men den sitter relativt långt fram om man jämför med originalsoffan. Vet inte om någon håller med mig på den punkten dock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser