Gå till innehåll
lördag 02 augusti 2025
hassel66

vinterförvaring

Rekommendera Poster

Tänkte vinterförvara vår Aquador 23 ht inomhus för första gången, vad kan man förvänta sig för pris för upptagning, service av motor och ev målning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att få svar i dösnack....men räkna med någonstans mellan 20 och 35.000:- lite beroende på var du bor och var det är för efterfrågan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag tar också gärna emot tips på bra och seriösa företag som vinterförvarar och tar hand om båten i varmhall. Jag har några halvdåliga erfarenheter, så nu tänker jag ta båten till Åland den här vintern. Det finns några olika alternativ i Mariehamn. För min Aquador 26 HT kostar det 2.100 Euro i varmhall inklusive upptagning, tvättning av hela båten samt sjösättning. De bjuder på 100 liter bränsle för hemtransporten om man betalar en bokningsavgift redan nu. På Mareco i Skurusundet kostar det 1.650 kr per kvadratmeter. Då ingår service och en massa kringstjänster. För min båt blir det totalt nästan 50.000 kr. Det företaget rekommenderas i en annan tråd här på forumet. I övrigt har jag inte hittat någon tråd som diskuterar vinterförvaring, men tipsa gärna om någon hittar en.

Din båt är lite mindre, så det blir lite lägre belopp för dig såklart.

/Krister

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...