GertD 0 Postad 8 Augusti , 2011 Har någon här skickat efter prylar från ex. www.ishopmarine.com ? Fukar det bra? Vilka avgifter vill tullen ha? Blanketter? Är ju onekligen billigare där en här... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 8 Augusti , 2011 jag brukar lägga på 30% på priset inkl frakt 100SEK för postens avgift nu är dom ganska stora men jag brukar be dom skriva ner värdet och markera som gåva för att dra ner tull moms eller slippa helt dom större företagen brukar vägra men att fråga förlorar man inget på behövs inga blanketter du betalar alla avgifter när du hämtar ut paketet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tindritus 0 Postad 8 Augusti , 2011 Det brukar inte vara några problem med nedskrivning av värdet när dom får reda på våra höga avgifter vi har (moms/tull). tullen(Posten) kan förstås begära in kvittot du har på att du betalt varan, då får dom rätt priser automatiskt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 8 Augusti , 2011 dom begär nästan aldrig kvitto om värdet står tydligt ibland står det på kinesiska då vill dom veta vad den innehåller och värdet sen får dom ALDRIG öppna paket för att se vad den innehåller om inte polisen är inblandad jag vet att dom större företagen inte skriver ner värdet dom tycker att det är lite olagligt men på Ebay skriver nästan alla ner värdet sen finns det ju värde på gåvorna oxå om det är från firma är värdet inkl frakt 200:- om det är från privat så är värdet 500:- sen får man komma ihåg att försäkring gäller värdet dom skriver oxå inte vad du betalar Senast ändrad av 2HOT4U | 08 augusti 2011 | 17:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser