Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Zwen

Dunkar till när jag trimmar in drevet

Rekommendera Poster

Jag har en Penta 42:a med DPE drev. Drevet är nyrenoverat och sköldsatsen med trimkolvar etc är ny. När jag trimmar in drevet dunkar det till i båten, ungefär som att det skulle gå i hack eller steg, dvs inte steglöst. Jag har aldrig haft drev med powertrim tidigare så jag vet inte vad som är normalt.
Jag inbillar mig att det borde gå helt steglöst och inte kännas någonting eftersom det är hydrauliskt?

Det är även så att om jag trimmar in det när jag ligger still går det inte helt in, bara till -1. När jag kör får jag in det till -3 som verkar vara längst in.

Kan någon säga om detta är normalt eller vad som ev. kan vara fel?

Hälsningar,
Sven

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag bollar upp detta inlägg i hopp om att någon med Volvodrev med powertrim kanske kan säga något om hur det brukar bete sig.

Hälsningar,
Sven

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma problem på mitt 290 drev.Någon som vet vad det kan vara?

 

Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vi bollar väl upp detta ärende igen nu när semestrar etc börjar bli avklarat. Kanske någon med powertrim kommit i hamn och kan säga något om hur det brukar kännas när de trimmar in sina drev?

 

Hälsningar,

Sven

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ingen kunskap om detta, men kan det inte vara luft kvar i kolvarna? Försök därför att lufta hydrauliken. Hur man gör detta borde framgå i någon manual

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...