M_i_c_k_e 1 Postad 22 Juni , 2011 Hej. Har problem med att jag inte kan pumpa blåsan riktigt hård. Den känns liksom lite svampig. De få gånger som den har blivit hård startar motorn direkt utan problem, annars kan man få starta den ett par gånger innnan den går som den ska. Idag provade jag att byta blåsan till en ny. Den gamla var helt torr på bensin trots att jag var ute och körde dagen innan. Ska det vara så? Det blev heller ingen skillnad med den nya blåsan. Motorn är en Johnson 90 hk -95. Det är fast tank i båten och ett separat vattenavskiljarfilter (splitternytt) är monterat mellan tank och blåsa. Kort sagt varför kan jag inte pumpa blåsan hård? Glad midsommar !!! Senast ändrad av M_i_c_k_e | 22 juni 2011 | 20:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 22 Juni , 2011 Är man van vid lösa tankar, kan det upplevas som att blåsan aldrig blir hård med fast tank. Fast egentligen är det inte så, utan det tar helt enkelt längre tid än man tror att pumpa hela systemet fullt när det har stått still länge. Eftersom det helt enkelt är en längre slang mellan tank och motor. Tålamod! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cpr3zZ 2 Postad 22 Juni , 2011 Ingensatt förfilter eller avluftning till tanken, slangen i kläm nånstans?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser