Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
fredrik_martinsson

Flipper 630 alt. 666 motor alternativ

Rekommendera Poster

Hej alla experter

Jag och min fru tittar båt och vi har fastnat för Flipper, antingen 666 eller 630 HT/DC.

Vad jag sett så har 666 inombordare och rekommenderat är ungefär 200hk motor.
Men på utombordarna så har jag sett att man istället sätter runt 140hk.

Hur kommer detta sig, blir det samma effekt på båtarna iallfall pga tyngden i inombordaren?

Annan fråga, vilken av dessa båtarna hade ni rekommenderat för en familj med 2 barn (4,7 år)? Vi är ute efter ren utflyktsbåt med möjlighet till iallfall 1 övernattning vid nödfall.

Tacksam för svar

 Mvh
/Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

666 och 630 är två olika skrov. Det är alltså inte samma båt med antingen inom eller utombordare. 630n har ett något vassare skrov...

 

Skall ni sova 4 i båten hade jag kikat på en båt med bäddningsbar baksoffa annars blir det väl trångt under ht'n. Ex Bella 640/1/2 HT. Den är i övrigt väldigt lik 630n.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fyra lär ni inte kunna sova något bra i någon av Flipprarna. Har själv 666 med en 160 hk och två sover väldigt gott. Bild på en 160 säng med dynor från våran båt ovanpå. Kika in i min sjöbod om du vill veta mer om 666

 

Våran går så här med dieseln och det skiljer inte speciellt mycket om den är fullastad.

 

Senast ändrad av 666D3 | 20 juni 2011 | 19:48

post-10011607-1394236744,8641_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Vore jag dig skulle jag titta på en Yamarin 64 dc/6420. Mycket trevlig båt med kanon fina gång egenskaper. En kompis till mig hade en som han sålde nu då familjen ville ha större. De var 4 i familjen med något äldre barn än dina. Lycka till! H. Patrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...