rool 3 Postad 12 Juni , 2011 Jag har problem med mina trimplan som ej vill fungera. Har fyllt på hydraulolja, men dom fungerar inte ändå? Förslag på åtgärd mottages tacksamt. Sedan har jag problem med att få i backen, känns som att det kärvar, går bra framåt, men jag får verkligen rycka och ta i för att få i backen. Mycket krångligt när man skall lägga till vid brygga och boj! Vad kan jag göra? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 12 Juni , 2011 Trimplan som inte funkar kan vara nåt så enkelt som en säkring. Eller en jordkontakt som lossnat eller ärgat bakom exempelvis instrumentpanelen eller vid batteriet/kopplingsplinten. Särkilt om inget av trimpanen går verkar elfel troligt. Vilken motor/drivlina är det frågan om? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 12 Juni , 2011 Japp, hydrauliska trimplan är mycket enkla. En pump som går fram eller baklänges. Två ventiler och två kolvar. Eftersom du har olja blir fråga ett, går pumpen? Om inte så är Suckans tips ovan steg ett att kolla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 12 Juni , 2011 Tack för dom svaren, har olja, men kan inte höra att motorn går, så får kolla kablar etc. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikholmqvist 3 Postad 12 Juni , 2011 Att utföra en felsökning bakåt är oftast lösningen till alla problem. Funkar denna Ja eller nej. Varför funkar den inte.? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 14 Juni , 2011 Du verkar vara en smart kille Patrik:-) Jag får följa alla kablage från panelen och bakåt, hoppas jag finner felet. Men vad gäller backen, kan det vara vajern som jävlas, eller finns det något elektroniskt som kan påverka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 14 Juni , 2011 När det gäller backen så får du ge lite mera info. Vad har du för motor och har du drev eller rak axel, om du har drev vilket sorts drev har du eller har du en utombordare vilken sort ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser