Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
thojo179

Mercury 60 termostat och kylning

Rekommendera Poster

Jag har en Mercury 60 2-takt från 89. Jag har till och från haft problem med att den larmar för värme både när det varit kallt och varmt i vattnet. Tänkte jag skulle ta bort motorkåpan för att kolla på termostat och eventuell annan kylning. Döm av min förvåning när jag fick bort kåpan och inte hittar termostaten. Jag har ju lyckats köpa en termostat till just mitt serienummer så det borde ju suttit en orginal. Kan det vara så att tidigare ägare helt enkelt tagit bort den för att det skall kyla bättre? Kan någon reda ut detta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När du säger att du inte hittar termostaten, menar du då att du har hittat hållaren för termostaten, öppnat den och att denna är tom? Isåfall kan det ju vara som du säger, att termostaten inte fungerat som den ska och att termostaten aldrig låtit kylarvattnet nå blocket och att den tidigare ägaren därför tog bort den för att kunna få någon kylning.. Stoppa in termostaten och se om det blir bättre.



Senast ändrad av Rolle85 | 13 maj 2011 | 15:04

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem på min Mercury 3-cyl. 60hk 1994. Har provat med ny termostat och det verkar funka. Nästa steg är temgivarsensorn som kan vara boven. Jag har mätt upp motor och kylvattentemp och det är okey i mitt fall.

 

post-10011624-1394236710,8577_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...