Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Rbkandreas

Välja ekolod.

Rekommendera Poster

Hej alla fiskare!

Jag skulle behöva lite råd om ekolod. Vill ha ett som fungerar bra på fiskar. Har börjat kika lite mellan Garmin echo 150 och Cuda 3000. Vilket tycker ni är bäst?

Senast ändrad av Rbkandreas | 11 maj 2011 | 12:37



Senast ändrad av Rbkandreas | 12 maj 2011 | 05:13

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle se mera på Lowrance nya Mark-5x DSI Ekolod som instegsmodell.

Down Scan (DSI) är verkligen bra vid vertikalfiske och bilden som visas på lodet är lättare att tyda än vanliga ekolod. Om du har lite mera att lägga ut är Lowrance nya Elite-5x DSI Ekolod bättre.

Mark-5x DSI: www.lowrance.se/Produkter/Marin/Mark-Elite-Serie/Mark-5XDSI
Elite-5x DSI: www.lowrance.se/Produkter/Marin/Mark-Elite-Serie/Elite-5XDSI

Du handla det lite billigare på nätet inom EU då lowrance general agent i sverige fortfarande envisas med att ha högre priser i sverige. En bra site att handla på är http://www.electronics-marine.co.uk/product.asp?catid=19&productid=1352. Lowarance Mark-5x DSI kostar där 250 pund inkl. moms vilket är ca 2600kr

Skit fiske och lycka till med lodköpet.



Senast ändrad av TwistedRat | 15 maj 2011 | 23:45

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förmodar att du menar Cuda 300!!! Jag har kört både Eagle och Lowrance och tycker dom gör riktigt bra lod. Jag gillar inte garmins ekolod men det är säkert bara en vanesak. Sen är ju frågan hur mycket pengar man har att röra sig med. Ett Cuda 300 går ju att få för under tusenlappen. Är man bara ute efter djup och temp räcker det gott. Skall man jaga fisk är nog ett lod med högre upplösning och färgskärm att föredra. Jag själv har plockat hem ett Eagle 640C från USA. Köpte det på Ebay. 2600 kronor inklusive frakt. Sen får man vara beredd på att betala tull och moms. Såg att ett 640 nu går att få för ca 265dollar. Skulle gissa på att det med frakt går på runt 300 dollar, ca 1900kr (lägg sen på 25% moms och 1,5% tull). Dollarn är ju ganska billig nu så det kan vara värt att kolla upp. Lycka till!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ang. ekoloden med DSI... ser man fisk på dom också? enkelt att tyda?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...