JuniBo 0 Postad 30 April , 2011 Tjena, Ett litet grilltips nu när säsongen rullar igång. Linda Halloumioststänger med bacon och lägg på grillen. MUMS som en känd blondin skulle ha sagt. Hälsar Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuniBo 0 Postad 30 April , 2011 Sorry! Denna var tänkt att hamna i Matsnack inte Motorbåtssnack, Ha överseende, men prova vet jag. Förbannat gott,,,, //b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 April , 2011 Vad katten är Halloumioststänger. På den tiden en annan var engagerad i scoutrörelsen, brukade jag linda bacon runt pinbrödet för att lyxa till det. Det var inte dumt det heller. Nu tillhör jag ju inte den delen av befolkningen som grillar i tid och otid och det är kanske därför jag inte förstår vokabulären. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 April , 2011 Halloumi är en ost, och mycket god att grilla, gnisslar lite mellan tänderna men utsökt smak, skulle säkert passa en gammal gubbe som dig i smak, passar ju mig.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 1 Maj , 2011 När du nu andrar det, urskilljer jag att det förvisso står ost i ordet Halloumioststänger. Det är inte helt okomplicerat för en ålderstigen, svagsynt, utlevad gammal stofil som jag, att läsa ett sånt komplext, långa och för mig främmande ord. Får väl anskaffa dylik råvara, plocka fram hallstret, kanske redan denna sommar eller eventuellt nästa, för att vidbränna och avnjuta denna, av vissa rekomenderade, deliciösa anrättning. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser