Gå till innehåll
måndag 27 juli 2026
lakkim

Data om Evinrude 70 hk 1989

Rekommendera Poster

Hej allihop!

Jag funderar på att köpa en Evinrude 70 hk från 1989. Det är en sk militärmodell och den har modellbeteckning BE70ELCEM och jag undrar var jag kan få tag på data om denna modell.

Jag är ute efter bland annat vikten eftersom jag har en RIB-båt som tar maxvikt på motor 110 kg!

Tacksam för all info jag kan få och tips om var jag kan finna en manual till den. jag har letat på nätet men finner inget relevant!

/Lasse/

Senast ändrad av lakkim | 13 april 2011 | 20:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen aning... men min 70hk från -88 väger 100-110kg.
Sen om det är någon skillnad på militärmodellen mot min,
annat än färg, vet jag inte heller.

Några kilo extra blir det om det är powertrim/tilt...

Här kan du i alla fall hitta delar till den..
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?&lvlCode=4&pCode=M0006516&path=BRP~A0000022~M0006451~M0006515~M0006516&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kom på att jag länkade till fel motor..

Egentligen är det samma motor med olika namn/märke. Tror inte det är någon skillnad på dessa motorer förutom kanske färg o kåpa.. men man vet aldrig.

Här är den rätta länken i alla fall..
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?&lvlCode=4&pCode=M0012145&path=BRP~A0000023~M0012085~M0012144~M0012145&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...