falo 0 Postad 4 April , 2011 Jag ska köpa en Fjord 24 Weekender med en VP AQ 225D och undrar vad förbrukningen kommer bli på denna motor. Någon som har en likadan båt eller snarlik kanske har lite input att ge och hur den motorn fungrerar, svagheter och tips. Även vad ni tycker om båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_O 3 Postad 4 April , 2011 Hej Har en fjord 24WE men med nyare motor och drev. Din kommer troligtvis att ta ~1,8-2,0 l/nm. Nått särskillt du funderar på? /Niclas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matpe 0 Postad 4 April , 2011 Har haft en 24 W och tycker det är en väldigt välbyggd och robust båt. Går mkt bra i sjön. Min var bestyckad med en 5,7 l v8 och sög således i sig en del bränsle. Men med tanke på storleken på båt och dess vikt kunde man inte räkna med annat, jag har för mig att den drog 2-2.5 l/dist. Mvh Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_O 3 Postad 8 April , 2011 Hej, det är något mer än min gjorde med gamla motorn som var en förgasar 5,7:a med 280 drev. Med nya insprutade 5,7gi300 med dps drev så ligger förbrukningen på 1,6-1,8 l/nm. Om det är drevet eller insprutningen som gör att den går snålare vet jag inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser