Langemanen 0 Postad 8 Mars , 2011 Hej Jag har varit helt inne på QL trimplan men har nu blivit övertalad att dom inte är så bra, jag köper dessa argument och ska sattsa på traditionella trimplan. Jag var först inne på Bennets hydraliska men ser fördelar med elektriska och då det är 5års garanti på Lectrotabs trimplan så lockar dom. Men vad säger ni som har dessa? finns det några nackdelar? och vad har gott sönder? Och till dom som har Bennet är dom bra? eller finns det så många av dom på marknaden tack vare alla amerikanska båtar? Tacksam för inlägg! Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinX 42 Postad 9 Mars , 2011 Jag har också försökt ta reda på vilka trimplan som krånglar minst men den deprimerande slutsatsen är att alla krånglar. Fördelen med elektriska cylindrar är att man slipper hydraulpumpen som kan krångla och läcka och den tar plats. Nackdelen är att kommer det in vatten i cylindern blir den snabbt förstörd, hydrauliska cylindrar är tåligare för sådant. Det viktigaste man kan göra själv är att fälla upp planen max när båten ligger still så att kolvstången inte är exponerad för påväxt, det går hårt åt tätningarna om man drar in en påväxt kolvstång i cylindern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wreckdiver 8 Postad 9 Mars , 2011 Kanske lite vid sidan av din fråga. Jag har själv funderat på QL, vilka argument är det som är till deras nackdel? /Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Langemanen 0 Postad 13 Mars , 2011 Hej Jag har bara ett argument imot dom och det är en fördetta återförsäljare som slutat sälja QL på grund av att dom krånglade så himla mycket. O andra sidan tycker jag det är svårt att hitta info om QL trimplanen så då tänker jag att det inte är så många som har dom? Ifall du köper dom kanske man kan få lite feedback på dom framöver. :-) Lycka till //Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 13 Mars , 2011 I Norge så är Lenco populära p ga kvalitet, man har ju större krav där p ga tuffa sjöförhållanden i Nordsjön. Sökte lite och fann denna på svenska: http://www.swenautic.se/pdf/trimplan.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser