Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Pluss400

Göteborg

Rekommendera Poster

Hej.

Jag o min fru var på Svenska Mässarna i Görteborg förra helgen. Jag är 191 cm o har 1 krav. Ska kunna stå raklång i kabinnen speciellt i toaletten. Nu har jag inte den största ekonomi så allt över 34' när det gäller motorbåtar är utesluttet o min fru vill INTE segla. Där var en som klarade detta lilla krav. Här i Skandinavien, där medellängden nu för tiden är 190 cm borde det kanske finnas fler. Typen var just 34' o det var bavaria. Den klarade det med råge, o hade förövrigt rymlig o trevlig inredning. Den var billig i förhållande till andra tillverkare.

Svenska tillverkare borde ha detta i åtanke. Meningen är väl inte man ska ha ont i nacken efter en båtsemester?

Kan väl hugga av en bit på bennen. Vi är ju medvetna om att det finns många fler tillverkare.

För övrigt var mn fru o jag nöjd med tillställningen.

Ha det.



Senast ändrad av Pluss400 | 14 februari 2011 | 13:08



Senast ändrad av Pluss400 | 14 februari 2011 | 13:08

post-10017140-1394236613,3169_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte alltid en fördel att vara lång och ståtliglaugh, detta är verkligen en sak som man hoppas att båttillverkarna tar till sig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag förstår att det kan var ett problem med höjden i kabin/ruff om du är nära 2 meter. Även vad gäller kojlängden kan jag tro. Och visst håller jag med dig om att det är märkligt att tillverkarna inte har insikt i att människor blir allt längre

Om du inte promt måste ha en ny båt, kika på den i Stockholm byggda Parad, exv modellen som heter 335, som har 2,06 i hela kabinen. Konstuerad och byggd av Kock Marin under 90-talet.

Kanske inte det allra modernaste stuket, men ack så sinnrika lösningar för det mesta, rejäla dimensioner och väldigt hög byggkvalitetet. Såväl toa som kök (för det är verkligen ett kök) har full ståhöjd, dvs 2,06m. 

Båtnytts Lasse Genberg gjorde ett test av båten 1992, och den fick då epitetet Marknadens bekvämaste båt. Enda anmärkningen han har är storleken på sovplatserna i förhållande till båtens storlek, men jag vågar påstå att även för dig som är 1,96 är platsen i förpiken tillräcklig. Däremot kommer du uppleva den andra kabinen som för kort, men där kanske barn eller gäster får plats....

 

Lycka till

Mvh

Silfvers

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag är186cm kort och kollade igenom benetau antares 30S grundligt och den var väldigt hög i alla utrymmen och i badrummet var det 195CM högt om jag inte minns fel.

Den ligger dessutom väldigt bra till i pris jämfört med nordiska båtar.

Rekommenderas!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kroppen ska man ta vara på. hugg inte av benen. Sätt dit en taklucka på toan i stället.

Lycka till med båtköp o.s.v.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...