Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
limpan

Växelhusolja

Rekommendera Poster

Vet någon om det finns växelhusolja till utombordare att köpa i större kvantitet än de små tuber på 25-30 cl som erbjuds i handeln. Det går ofta åt mycket mer och det blir dyrt. Kan man använda annan olja, jag vet att VP använder vanlig motorolja i vissa av sina drev.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Bo

Det skall vara API GL5. Kolla t.ex. på OK s syntetisk GL5 olja.Jag tror t.o.m. att OK rekommenderar den till vx-hus utombordare på förpackningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hansen Racing / Hansen Marin säljer 1 liters flaskor vet jag. Även Sea Sea. Vissa säljer även handpump som passar direkt på flaskan. Hansen är betydligt billigare än Sea Sea.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Handpump! Intressant ... ställde frågan i tidigare forum men fick inget svar! Vet du mera bestämt vart man kan hitta denna i Stockholm eller Karlstad? //mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Dabat

Hansen Racing har det mesta, och du kan beställa deras grejer genom Mekonomen. Själva Hansen racing leveraerar inte till privatpersoner utan du måste gå genom närmaste Mekonom eller om du känner nån med en firma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En polare till mig köpte handpumpen på Sea Sea i Huddinge. Men den passade till Quicksilver flaskan - som är dyr. Vet inte om den passar till andra flaskor. Har för mig pumpen var dyr där också. Kolla med Hansen eller Erlandssons brygga de är nog billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...