Gedda 24 Postad 30 November , 2010 Nu är som sagt iPaden släppt i sverige, ett självklart inköp för en apple/prylbög som mig. läste ett test i senaste Vi Båtägare om den och den verkar ju vara suverän att ha som plotter för min del. Men eftersom tidningen ligger på jobbet så kommer jag inte ihåg exakt vad som stod i artikeln, är man tvungen att ha en 3G version eller räcker det med en wifi? För min del så räcker det att köpa en WiFi version eftersom jag har mobilt bredband i min iphone och dessa så småningom går att para ihop. eller har det i navigeringen någon betydelse om man är uppkopplad eller ej? MVH Gedda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 30 November , 2010 Hejsan, Det är bara 3g versionen som har inbyggd gps så om du ska använda den som plotter så måste nu nog ha en sån. Om du inte vet nåt sätt att koppla in en extern gps. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 30 November , 2010 då får det bli en 3G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 30 November , 2010 Jag har en 64G 3g platta och är supernöjd. Har haft den ett tag nu och den e perfekt.. funkar dock inte att skriva inlägg här med den :-/ /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser