gladius 26 Postad 24 Oktober , 2010 Hej! Min roderpinne (eller vad det kan heta) är nött. Rodret känns glappt när man seglar och jag skulle gärna vilja fixa till det på ett enkelt och smidigt sätt. Finns det någon som har ett bra tips? Kolla länken så ser ni en bild på problemet: http://gladius-sailboat.blogspot.com/2010/10/rudder-attachment.html mvh Thomas S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 416 Postad 24 Oktober , 2010 Ta loss gångjärnen som sitter på båten, knalla iväg till en mekanisk verkstad med roder och gångjärn och gamla pinnen och be dem svarva en ny pinne i brons som passar perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladius 26 Postad 25 Oktober , 2010 Tack för svaret Peter! Även om jag hade hoppats på ett enklare sätt att fixa till det. Men du har nog helt rätt . Ska det bli bra så ska det göras ordentligt, inga halvmesyrer. Jag ska genast leta rätt på någon mekanisk verkstad i min närmiljö och följa ditt råd. mvh Thomas S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser