Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
skepparn

Skicka båten till Kroatien

Rekommendera Poster

Någon som skickat,fraktat sin båt till Kroatien?

Har en liten styrpulpet 4,5 meter lång med en 50 hk Evinrude på.

Hade tänkt att ta denna till Kroatien, då jag tillbringar minst 4-5 veckor där varje år.

Stället där jag hade tänkt mej är utanför Split.

Någon som har något bra förslag på hur det ska gå till? Tänker på själva transporten och vad den i så fall skulle kosta.

Eller är det kanske billigare att köpa en båt där nere i samma storlek?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Först o främst har vi oxå tittat på Kroatien som ett tänkbart sommarviste, klimatet känns bra o mycket att se. Skärgården fin o med fina öar.Givetvis ingår ev båtägande i våra planer på något sätt...men vet att ett ägande innebär litet problem......

Enklast att söka på frakt dit, maila om pris osv.

Om du skall komma billigt undan är inte det enklaste att då bila ned den? En trailer till rätt pris går väl att hitta.....engångsgrej om Du inte skall tillbaka med den till svedala sen.Och Du får väl mera för  trailern i Kroatien än i SE?

Om Du har tid o lust skicka litet info om just Kroatien, att leva där osv allt av intresse!!!!Vet inte egentligen var man skall börja så kanske Du kan ge litet tips hur det funkar!!!

Kent

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Enklast bör väl va att sälja den du har här (om du inte vill ha kvar den) och köpa en på plats.

Mvh / Jonte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tittade runt litet när jag var i Split o ute på Vis. Vad jag kunde se vad gäller båtpriser där nere så kändes det väldigt dyrt o det mesta till salu var ganska slitet, begagnat. Nytt har jag ingen uppfattning om,klimatet o saltet sliter hårt.

Uppfattade oxå att man inte får äga båt i eget namn utan måste skaffa en sk mellanhand som står som ägare, lätt att bli lurad.

Andra sidan vet jag inte hur enkelt det är att föra in en båt i landet......

Gäller det tiden Du nämner så kanske enklast att fråga runt på Marinorna runt split om korthyra av likvärdig båt. Om Du tillbringar den tiden där bör det bland kontakterna dina, finnas personer som kan hjälpa till!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detb är min son som äger båten. Hans flickväns föräldrar bor där nere hela sommaren, och hennes farbror har en liten hotellverksamhet också.

Så du menar att den i så fall bör stå på farbrodern?

Vet inte hur det funkar med försäkringar od. heller.

Han kommer ju att sjösätta den endast den tid han är där nere.

Resten av tiden ska den ju vara på landbacken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...