sea-ray_230 1 Postad 15 Oktober , 2010 Skitstygg i verkligheten och den går som en dröm i sjön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 1 Postad 15 Oktober , 2010 Snygg skulle det hat stått Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matanza 0 Postad 15 Oktober , 2010 Ja, går den som sina syskon i sjön så är det fullträff iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 1 Postad 15 Oktober , 2010 Den går tilloch med bättre och är tystare trots aluminiumskrov och en skrovyta som får vilken annan aluminimskrovstillverkare att bli grön av avund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 15 Oktober , 2010 Är det ett svar på Drive-båtarna eller är det rentav Drive-båtarna under nytt ägande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 1 Postad 15 Oktober , 2010 Detta har inget med Drivebåtarna som är Busters båtar. Men intresset för hybridbåtar ökar så vi kommer nog att se flera. Men detta är det bästa bygge jag sett i den klassen. Silver får nog börja se om sitt hus för här ligger dom riktigt i lä Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 286 Postad 15 Oktober , 2010 Fantastisk båt onekligen. Lite som när Land Rovers motorkonstruktörer lyckades kombinera stötstänger och kamrem i samma motorkonstruktion. Alla tänkbara nackdelar i samma bygge. En UV-känslig underhållskrävande plastovansida kombinerat med ett vilt korroderande och sprickbenäget aluminiumskrov. Hoorah!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 1 Postad 15 Oktober , 2010 Tror nog du får läsa på lite om moderna materiel och återkomma. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 286 Postad 15 Oktober , 2010 Oops! Öm tå , öm tå. Lycka till med försäljningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 1 Postad 15 Oktober , 2010 Sorry. Säljer dom inte och kommer inte att göra, så det är inte reklam. Tyckte bara att folk skulle veta vad som kommer till nästa år. Det finns ju många intresserade så jag vinner inte en krona på det utan kanske snarare tappar just för att jag inte kommer att ha dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 15 Oktober , 2010 Det blir jag inte, och har byggt nåt liknande för Holländska polisen för länge sen. Och då i redig aluminium och inte i konservburk tjocklek. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 15 Oktober , 2010 Hej Läser som bäst Finska båttidningen Kippari s test av Yamarin Cross 61CC och 63BR, Dom gillar nog båtarna men klagar på att dom är aningen aktertunga iaf CC och att man måste använda trimmen flitigt.. Egenskaperna påminner mycket om plastbåtarnas.. tyckte att dom var lite för gråa i färgerna också..CC kostar från 20300¤ och BR från 23300¤ motor på 115-150hk så direkt billiga är dom inte, men verkar nog intressantare än Busters XXL tycker jag iaf, Kippari återkommer med nogrannare test senare.. Kippari är den bästa nordiska båttidningen enl mig iaf.. intressanta och sakliga tester och dom koncentrerar sig på motorbåtar och tillbehör.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 15 Oktober , 2010 Finns Kippari svenskspråkig? Hittade bara finska på hemsidan men hoppas ju lite på en svensk version då en del av Finland talar svenska. Gillar egentligen konceptet att man inte behöver va så rädd om skrovet men har alltid känt stor tvekan för alubåtar då jag är lite orolig att plåten ska slå in sej mellan spanten och på så vis hooka sej själv. Det är ju lätt att dra en parallell till stora fartyg där Sjöberg utan vidare slår in plåten mellan spanten när det är lite busväder. Tål en alubåt att man skuttar i vågorna som man kan göra med en GRP-båt utan att skrovet deformeras? Man blir inte mindre tveksam när man ser alla Bustrar komma åkande med ett väldigt platt gångläge men de kanske gör så när de är nya oxå? Är mina farhågor obefogade? Senast ändrad av jarb | 15 oktober 2010 | 22:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser