Rolle85 72 Postad 8 Oktober , 2010 Hej, Ska byta växelhusolja på min Yamaha 60Hk 2-takt. Lurar på biltemas växelhusolja http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Motorolja/Vaxelhusolja-EP-SAE-90/ Är denna bra eller ska man köpa en dyrare på seasea eller hjertmans eller liknande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lundfrie 1 Postad 8 Oktober , 2010 Har kört med den i sommar och motorn funkar fortfarande...Men i år blir det Yamalube, bara 15 kr mer /halvlitern (1 liter ca 150 kr). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dava 292 Postad 8 Oktober , 2010 Jag har använt Biltemas växelhusolja både i fjol och nu i år. Tömde hela tuben i fjol men lade i år märke till att det ska vara 100 ml olja i huset, likväl gick i stort sett hela 200 ml tuben i innan det blev fullt. Är tuberna halvfulla? PS. Motorn har inte betett sig skumt på något sett, men det är ju kul om man får vad man betalar för! Senast ändrad av Dava | 08 oktober 2010 | 23:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 72 Postad 11 Oktober , 2010 ja tror tuben jag köpte var på 500ml, pris 59kr de fanns även en på 200ml som va lite billigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser