Gå till innehåll
onsdag 19 november 2025
Bandini

Vattenavskiljare diesel

Rekommendera Poster

Jag har haft problem med läckage från vattenavskiljaren på grund av en gammal deformerad packning. Till slut skar jag till en provisorisk packning och fick det nästan tätt, men såhär kan jag ju inte ha det. Söker tips på hur jag skall fixa detta. Finns det nya vattenavskiljare av samma typ att köpa? I de affärer jag har tittat har de bara kombinerade bränslefilter och vattenavskiljare, och ett bränslefilter har jag redan. Är det ändå ett sådant jag skall ha? Kör jag dubbla finfilter då, eller kan jag lämna en av burkarna tom? Finns det rentav packningar att köpa till den vattenavskiljare jag har? Texten på locket säger HYGRADE U.S.A.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp en bit Teflon o gör en ny Packning,kanske finns stora Oringar som kan passa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla med svenska Grålleklubben, en klubb för veterantraktorer, denna vattenavskiljare sitter på tidiga traktoter.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen. Jag har kollat runt lite, och nu lutar det åt att jag ändå köper ett nytt CAV-filter. Det kostar 600 kr och borde väl vara mer effektivt. Eller tänker jag fel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...