Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Rolandhs

MD6A insputare renovering

Rekommendera Poster

Hej,

behöver kolla mina insprutare då motorn blivit näst intll omöjlig att få igång när tempen kliver under 10. (börjar med dem i alla fall)

Men går det att få loss dem utan avdragare (884541) ??

/ R

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom går att få loss utan större åthävor faktiskt och har för mig att det finns en ganska bra beskrivning i den vanliga instruktionsboken MEN men men MEN.. ett varningens ord innan du tar isär. Det sitter en hylsa i varje spridarhål som ska täta. Kolla INNAN du demonterar att du får tag i nya. Dom gamla är kass när du tar isär och när jag bytte blockpackningen i min i våras så avråddes jag från att plana av toppen just pga att det kan bli ett evigt innerligt helvete på jorden att få tag på nya tätningshylsor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får fortsätta försöka slå in kilar/mejslar under brickorna. Tätningsbrickorna eller hylsor var ska man börja leta?

( marinpartseurope)?

/ R

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom nytillverkas tydligen inte alls.. åtm var det vad jag fick höra av motorrenoveraren som skulle slipat toppen,samt av ett par VP-mekar. Att ringa runt o kolla vad som finns på hyllorna är nog det hetaste tipset. Har för mig att det även var vad dom rekommenderade i PB:s artikelserie om motorrenovering av just en MD6A. Kommer inte ihåg men har för mig att dom lyckades skaka rätt på ett par hylsor iaf, Annars får man nog tillverka själv och det kanske inte står högst upp på önskelistan i vinter..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...