Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
simonsson1337

Knopmätare och varvräkare till Yamaha

Rekommendera Poster

Köpte en motor men fick inte med knopmätare eller varvräknare till den och skulle väldigt gärna vilja ha det på min båt. Har tittat runt men hittar varken nytt eller gammalt (kanske är lite korkad).

Är det någon som vet var man kan köpa detta?

Motorn är en Yamaha 90hk -93

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena

Jag köpte knopmätare och varvräknare i farias sortiment http://www.watski.se/Butiken/Produkter/?EnovaId=121782, jag hade en yamaha 30hk -92. Funkade klockrent. Kolla innan om du har en slang som går precis bredvid växelväljaraxeln i framkant av riggen i höjd med kavitationsplattan ungefär, eller lys med en ficklampa ner i hålet som växelväljaren går ner i om du ser en pluggad slang. Om du har det så pröva att göra den slangen fri i änden o kör med tryckluft i ett litet hål längre ner i framkant på riggen mellan kavitationsplatta o propeller ungefär. Om allt är ok så kommer det att blåsa ur slangen. Annars får du göra som jag fick göra på min gamla, den slangen hade aldrig nyttjats så jag tog ner underdelen och kollade vart slangen tog vägen, skruvade bort den skruven som slangen satt på o borrade mig ner i vad som såg ut som krita... förmodligen gammalt salt o ärgat aluminium men hålet blev rent och den funkade klockrent sen.

 

Lycka till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr fortfarande samma problem som tidigare och tar därför tillbaka tråden för att se om någon kan lösa detta nu. Skulle helst vilja ha saker till yamaha, var köper man det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...