Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
tuben

Smartcraft till Mercury F50 - 2005

Rekommendera Poster

Köpte ett Smartcraft-instrument på Blocket för en billig peng, men fick med en kabel (84-879981) som inte passar min motor. Jag har sökt runt här på forumet och på nätet utan framgång.

Vilken kabel behöver jag för att koppla in SystemTach SC1000 till min motor? Jag är inte intresserad av SystemSpeed, så jag borde klara mig utan junction box?

Tacksam för svar!

MVH Tuben



Senast ändrad av tuben | 24 augusti 2010 | 18:59

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du ska ha en kabel som heter 84-879982T20  pris 1012:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag slant på tangentbordet, det är en tvåa i slutet, alltså har jag redan den kabel som du skriver är rätt. Det sitter resistorer i båda ändarna. Problemet är att kabeln är hona-hona vilket innebär att den passar i sc1000-modulen men inte i motorns kontakt, som också är en hona. Behöver man en adapter?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kolla kabelhärvan nr 24 vill minnas att du ska demontera en plugg som sitter monterad på kontaktstycket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det låter inte orimligt att kontakten på motorsidan har någon typ av skyddsplugg, men vid en snabbtitt ser det ut som en kabelhona. jag ska kolla detta ordentligt imorgon. tack för hjälpen så långt!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det stämde, smartcraft-kontakten i motorn var pluggad. Allt frid och fröjd, tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...