brobben 0 Postad 7 Augusti , 2010 Hej! Någon som vet hur man monterar dynorna en Örnvik CLX 500? det är en del aluminiumrör som ska passa dynorna men jag får inte ihop det. Om någon har en manual till Örnivk så skulle det vara välkommet. Mvh Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rocketeer 0 Postad 7 Augusti , 2010 jag förutsätter att det originaldynorna du har. På min clx 500 2004 sitter sittdynan monterad i framkant och bakkant med alurör som sticks in från babordssidan, det finns öglor i dynorna och alu-fästen i själva sitsen. Dyna för ryggstödet är monterad med liknande alu-rör/fästen men endast i överkant, den nedre delen hålls på plats av sittdynan som jag monterar först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
brobben 0 Postad 8 Augusti , 2010 tack för ditt svar! jag var inne på samma spår, jag har orginaldynor och dom har en helsydd ficka där aluminiumröret ska gå igenom, men dom är ju helsydda utan öppningar och på sittsarna sitter det några aluminiumflärpar över spåret där aluminiumröret ska löpa vilket i sin tur betyder att det inte går att få i röret i dynorna. lite otydligt? ska se om jag kan ta ett par bilder. Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rocketeer 0 Postad 9 Augusti , 2010 på mina sitsar är det flera alu-flärpar vid varje spår. det är även flera fickor på dynorna och de är givetvis öppna i ändarna. Mellan aluflärpar skall fickorna passas in därefter sticksalurören in från babordsidan som på så sätt låser fast dynan till sitsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
brobben 0 Postad 10 Augusti , 2010 bifogar skiss på hur det ser ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
brobben 0 Postad 24 Augusti , 2010 ok! så det ska vara öppningar på fickorna det är det inte på mina dynor. får väl ta fram kniven o fixa det. Tack Rocketeer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser