Gå till innehåll
söndag 25 maj 2025
brobben

örnvik clx montering av dynor?

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som vet hur man monterar dynorna  en Örnvik CLX 500?

det är en del aluminiumrör som ska passa dynorna men jag får inte ihop det. Om någon har en manual till Örnivk så skulle det vara välkommet.

Mvh

Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag förutsätter att det originaldynorna du har.

På min  clx 500 2004 sitter  sittdynan monterad i framkant och bakkant med alurör som sticks in från babordssidan, det finns öglor i dynorna och alu-fästen i själva sitsen. Dyna för ryggstödet är monterad med liknande alu-rör/fästen men endast i överkant, den nedre delen hålls på plats av sittdynan som jag monterar först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för ditt svar!

jag var inne på samma spår, jag har orginaldynor och dom har en helsydd ficka där aluminiumröret ska gå igenom, men dom är ju helsydda utan öppningar och på sittsarna sitter det några aluminiumflärpar över spåret där aluminiumröret ska löpa vilket i sin tur betyder att det inte går att få i röret i dynorna. lite otydligt? ska se om jag kan ta ett par bilder.

Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

på mina sitsar är det flera alu-flärpar vid varje spår. det är även flera fickor på dynorna och de är givetvis öppna i ändarna.

Mellan aluflärpar skall fickorna passas in därefter sticksalurören in från babordsidan som på så sätt låser fast dynan till sitsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok! så det ska vara öppningar på fickorna det är det inte på mina dynor.

får väl ta fram kniven o fixa det.

Tack Rocketeer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...