Nicke-nyfiken 0 Postad 7 Augusti , 2010 Hejsan .. Undrar om det finns någon som har en Vator 15 R ...Jag sitter 50 mil från min båt som jag just köpt ,undrar om det finns någon tapplugg i aktern så att regnvattnet kan rinna ut (båten ligger på land ) och presseningen har blåst sönder .. Tacksam för svar Nicke.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 7 Augusti , 2010 Var länge sedan jag hade en men jag är nästan helt säker att dyvikan i botten bara tömmer dubbelbotten. Det finns ingen plugg som tömmer sittbrunnen vare sej direkt till utsidan eller ner till dubbelbotten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 8 Augusti , 2010 Jag har haft en sådan och på den satt det en gummiplugg från insidan av stuvutrymmet i aktertoften. Tog man bort denna pluggen och dyvikan rann vattnet i båten ner i dubbelskrovet och ut genom dyvikan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nicke-nyfiken 0 Postad 13 Augusti , 2010 Tackar för ert deltagande det räddade mig från en resa Nicke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser