ahidman 0 Postad 4 September , 2004 Jag har en liten Stortriss. Helt i plast. Vad behöver jag plocka ur båten inför vintern och vad kan ligga kvar i den utan problem. Och, hur skyddar jag mig bäst mot mögel i båten och ev kvarvarande prylar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 4 September , 2004 Alla dynor är nog idé att plocka ur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 422 Postad 5 September , 2004 - Plocka ur allt som är textilt och papper, dvs dynor, segel, gardiner, handdukar, rep, sjökort etc - Plocka ur allt som kan vara stöldbegärligt, t ex motor, spis, ankare, kikare och allt annat du är rädd om - Tvätta ur båten invändigt, även kölsvin - Finns dyvicka, skruva ur den så att ev kondensvatten kan rinna ut - Lämna luckor öppna. Lås ingenting, det blir bara sönderbrutet om tjuven kommer för att stjäla eller undersöka och jobbigt att laga. - Täck båten med en pressenning, surra den inte tätt, utan låt det lufta omkring. Arrangera pressenningen så att vatten kan rinna av. Se bild, stulen från http://www.trabatsakuten.nu/tipsotrix.htm - Titta till båten så ofta som möjligt under vintern. Slå av snö från pressenningen så att den inte skadas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser