Gå till innehåll
onsdag 08 maj 2024
Larraw

Tips på ny tv.

Rekommendera Poster

Jag funderar på att byta tv i båten. någon som har tips på någon apparat som funkar bra.



Senast ändrad av Larraw | 20 juni 2010 | 22:01

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, netonnet har en 22tums Full-HD-TV som har inbyggd DVD-spelare där det även medföljer 12-volts cigg-kablel. Jag köpte och den fungerar utmärkt. 2990 kr och har även utrymme för CA-modul. Den finns även i 19-tum för 2490 men är då inte full HD och 12-voltskabel får köpas separat.

Testade att koppla in barnens PS3 till den via HDMI och bilden var perfekt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan. Finns även 19 i paket på Net-on-Net för 2690:- som då innehåller TV:n, antenn, kabel (12v). Köpte denna och testade i helgen, fungerar utmärkt.

 Kan rekommendera den TV:n.

MVH:// Harry S, Medåker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en Handic på ICA Maxi har 23HD,DVD,HDMI CA interface 12V funkar toppen med juste bild och bra ljud.2495kr

/Zinderella

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni som har segelbåtar tänk på att det nu finns små LED-TV som drar mycket mindre ström än andra.

Ska själv leta reda på en sådan.

 



Senast ändrad av ciaraud | 21 juni 2010 | 22:27

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jämför Andersson (netonnet) med tex LTC. Det skiljer en hel del i stömfröbrukning. LED drar ännu mindre, vet dock inte vad som finns inbyggt (dvd,digibox etc) i dessa. Kan kräva att man skaffar separat box och då kanske vinsten försvinner. Dessutom är de fortfarande ganska dyra.

Köpte en LTC som fungerar utmärkt sedan jag fått ordning på min elinstallation (se en annan tråd...). 19 tum räcker bra och den lär dra runt 3,5A mon 5-6 A för en Andersson eller DMTech.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. Det vart en 22,a på Netonnet.se.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som testat hur mycket ström tv-apparaterna drar med normala inställningar (ljus och ljud)?



Senast ändrad av Snoilsky | 25 juni 2010 | 10:01

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var inne på Bryggan idag för att köpa ett Noafäste och kikade då på LED tv. Den minsta från LTC har blank skärm medans de 2 större har matt. Reflexer från butiksbelysningen störde bilden på 16 tummaren. Blev så sugen att jag gick därifrån med 19 tummaren som enl texten drar 2 Amp. Tv,n har inspelning via usb och uppspelning av flera format. Provade mina Mp4 båtfilmer via usb;n och det var klockrent. 1366x768 i upplösning, kontrast 1000:1 och 250 cd/m2 i ljusstyrka. Fuktskyddad elekronik, kortslutningsskyddad och skakminne på DVD;n är extra plus.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var kampanjpris. 2888 kostade 19 tummaren.

Tänk på att source knappen ska stå på DVD för att inmatningen till skivan ska fungera. Hade själv knappen i tv-läge och fick trycka hårt för att få in skivan



Senast ändrad av 666D3 | 21 maj 2011 | 08:32

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg att Ica maxi reade ut nån TV för 1999 för några veckor sedan....kollade dock inte så noga mer än att det var DVD och 12V.

Vilken antenn använder ni som har motorbåt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag använder en Glomex, kolla på Hjertmans så ser du den där, och är jättenöjd. Dock så är det ju så att i en del vikar så kan man inte räkna med att få någon bra bild. Jag monterade min på doghousetaket. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...