Gå till innehåll
tisdag 29 juli 2025
Gäst Aurora

Generator Hitachi

Rekommendera Poster

Gäst Aurora

Är det någon som har en ritning / skiss på hur generatoranslutningen skall vara på en Yanmar YSB 8 ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Pelle

Jag har skruvat en del med min tidigare i år och har för mig att det är så här: E (earth) är alltså jord och kopplas till - på dina batterier. Den klenare skruven i mitten ska till generatorlampan. Den sista som är kvar ska till på batterierna. //Pelle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lennart

Hej! Har just en yanmar 8, skall kolla sladdarna i dag! :-) Mitt problel är att laddningslampan har lysa svagt under gång, kan en transistor ha gått sönder i ladningreläet :-O Önskar NÅGON kan hjälpa mig med ett svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Alennart

Haloj! Kollade upp lite, skickar en bild från vår Omega 28 nr 8 Fixade till generatorn, som var en liten dålig kontakt i den automatiska av & på slagningen av motor/ström/tändning. Allt funkar OK nu för mig! Mvh guldsmeden Alennart. V-ås :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett förtydningande till bilden! Svart = jord (till motorn/batteriets - pol. Röd = plusskabeln, till bateriets -pol. Vit/röd i mitten till på laddnungslampan. Mvh alennart :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Christer

Hej Lennart, Felet i din generator beror på att du har ett fel i någon eller några dioder och/eller överslag i statorlindningen. Mvh Christer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...