Gäst Aurora Postad 2 September , 2004 Är det någon som har en ritning / skiss på hur generatoranslutningen skall vara på en Yanmar YSB 8 ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pelle Postad 9 September , 2004 Jag har skruvat en del med min tidigare i år och har för mig att det är så här: E (earth) är alltså jord och kopplas till - på dina batterier. Den klenare skruven i mitten ska till generatorlampan. Den sista som är kvar ska till på batterierna. //Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst lennart Postad 3 Oktober , 2004 Hej! Har just en yanmar 8, skall kolla sladdarna i dag! :-) Mitt problel är att laddningslampan har lysa svagt under gång, kan en transistor ha gått sönder i ladningreläet :-O Önskar NÅGON kan hjälpa mig med ett svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Alennart Postad 3 Oktober , 2004 Haloj! Kollade upp lite, skickar en bild från vår Omega 28 nr 8 Fixade till generatorn, som var en liten dålig kontakt i den automatiska av & på slagningen av motor/ström/tändning. Allt funkar OK nu för mig! Mvh guldsmeden Alennart. V-ås :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guldsmeden 0 Postad 3 Oktober , 2004 Ett förtydningande till bilden! Svart = jord (till motorn/batteriets - pol. Röd = plusskabeln, till bateriets -pol. Vit/röd i mitten till på laddnungslampan. Mvh alennart :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Christer Postad 7 Oktober , 2004 Hej Lennart, Felet i din generator beror på att du har ett fel i någon eller några dioder och/eller överslag i statorlindningen. Mvh Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guldsmeden 0 Postad 7 Oktober , 2004 Tack! :-) Mvh Alennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser