gosnipan 0 Postad 13 Juni , 2010 Hej alla glada bryggsnackare!!! Undrar om nån kan komma med ett bra tips... Renoverade min gamla Wallas värmare 1500 eller 1800 för 3 år sedan. Bytte glödveka och ludd, och smörjde upp pumpen..... jag misstänker att fallet på returenär för litet, för värmaren har bara funkat 1 gång efter renoveringen. nu. 3 år senare har jag provat den igen, pumpen går, returen fungerar, och batterierna är fulladdade, men den bara ryker, tänder inte.........funderar om luddet är för blött, alt att glöd veken är för svag, fast den är ju i princip ny nån teori, tack snälla.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 13 Juni , 2010 När du renoverade, sotade du ur brännarhuset ordentligt då? eller bytte du bara ut tråd och vaddringarna? Att sota ur kan vara en felkälla då alla de små hålen i huset gör ganska mycket för att få en bra förbränning och även tilluften till huset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mae222 5 Postad 13 Juni , 2010 om kablarna är för klena så tänder den inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 15 Juni , 2010 Jag rekommenderar sotning. De gånger min Wallas inte fungerat har sotning varit lösningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser