lakkim 0 Postad 11 Maj , 2010 Testar att gå ut igen med detta problem...! Hej på Er! Jag önska lite hjälp med ett motorproblem! Jag har en Yamaha 25 hp, 4-takt, 2003:a! Problemet är följande: Går dåligt och tjuvstannar! Efter att ha gått bra flera år så startade problemen ifjol höst. Den går utmärkt 10-20 minuter och börjar gå dåligt därefter, är servad, bytt stift, genomgången bränsleförsörjning mm under hösten 2008. Men problemet dök upp igen vid ett norgebesök i oktober, förgasare mm genomgånget av yrkesman på plats i Bodö! Nu i år startade den och har gått klanderfritt vid ett flertal tillfällen, både vid långkörning, mycket start och stopp vid fiske samt hårdkörning med att dra kneeboardåkare mm. Väderförutsättningarna har varit optimala, sol och torr väderlek (torr luft), färskvattenskörning under sommaren! Hade den hos en verkstad i vår där de for ut på tur och körde över en timme utan problem... de hade med sig en ny tändplatta utifall att det skulle vara den... men motorn gick ju klockrent...! Nu förra veckan åkte vi till Norge och efter 15 minuters körning började den gå dåligt igen, kraftlös en stund för att därefter tjuvstanna, går igång igen efter att större antal ryck men går dåligt, om jag varvar upp den så år gången ojämn och det smäller till ibland, min tanke är att det är nå´ t rackel med tändningen. Efter ett dygn med lite småkörning så vägrade den starta överhuvudtaget... 200 ryck med nå´ n tändpuff 3-4 gånger! Vädret i Norge var nu mycket fuktigt återigen. Kan det vara fukt som orsakar problemet... tändplattan (eller vad den ev korrekta benämningen är) eller CDI-box...? I övrigt har väl inte tomgången varit så bra men enligt uppgift så är dessa motorer extremt snålställda! Har betalt 6000 SEK i diverse service och felsökning utan att komma åt huvudproblemet och är tacksam för hjälp...!!! Ha dé gott! /Lasse M/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Maj , 2010 Prova att koppla bort kortslutningknappen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser