iBoat 0 Postad 22 Augusti , 2004 Hej på er! Om jag kör i hög sjö och båten hoppar låter motorn lite annorlunda en kort stund, den brölar liksom. Kan det vara vatten i tanken som virvlar upp och går in i motorn? /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mattias Postad 22 Augusti , 2004 testa att ha i m-röd i din tank.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 708 Postad 22 Augusti , 2004 Skulle tro det kan vara luft som sugs in under båten eller att propellern delvis kommer över vattenytan. Hursomhelst att propellern inte greppar riktigt. Då brukar det låta så. /Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 22 Augusti , 2004 Tror oxå på teorin att propellern tillfälligt tappar greppet! Det bör ju inte vara en alltför vågad teori om du kör så pass hårt i sjön att båten hoppar som du beskriver det! Om du har vatten i tanken bör problemet öka markant när du har lite soppa i tanken, eftersom vattnet lägger sig underst. Iofs bör väl problemet visa sig tydligare vid hög sjö oxå, eftersom vattnet då blandar sig med bensinen. Men då ska inte problemet vara av tillfälligt brölande, utan motorn ska nog bli tämligen konstant orkeslös, eftersom det bör bli en relativt jämn blandning av vatten och bensin under hela tiden som tanken skakar! //mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 23 Augusti , 2004 Ja, det låter mer sannolikt med teorin om luft faktiskt. Det har bara hänt vid de tillfällen jag har överraskats av en större svallvåg eller liknande. ...men jag häller nog i lite K-sprit just in case. Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 23 Augusti , 2004 Vad är m-röd förresten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser