Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
kawa

Gardiner till Monark 670 Salong

Rekommendera Poster

I båten sitter skenor med öglor som man ska fästa gardinen i men jag vet inte hur man ska sy för att fästa gardinerna i dessa öglor. Någon som kan detta och vill ge mig tips på hur man gör och var man köper grejorna som behövs. Kanske någon har sytt gardiner till denna båt och har måtten sparade och vill dela med sigSkrattande. Har sökt på forumet men hittar inte det jag letar efter.

Som ni förstår så finns inga gardiner i båten idag Cool.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I öglorna fäster man såna där fjädrande gardinlinor som man har i husvagnar. Man trär linan i fållar på gardinerna och gängar i en liten krok i linans ände.

Tänk bara på att ta till vida fållar så att gardinerna blir enkla att dra fram och tillbaka. Med trånga fållar blir gardinerna väldigt motsträviga.

Om möjligt föreslår jag att du har en enda lång gardinlina på varje sida istället för tvådelat så som det är tänkt. Då kan du dra undan hela gardinen bakåt så att den inte skymmer sikten under färd.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för snabbt svarSkrattande. Du skulle inte vilja mäta dina gardiner? Längd och bredd samt på vilket mått banden ska sitta på? Har aldrig sett hur det ska se ut. Vet du var man kan köpa dessa prylar?



Senast ändrad av kawa | 25 april 2010 | 21:10

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lyfter, så monark-670 ser att jag har en önskanSkrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lyfter igenCool. Sista gången jag lovar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...