tiger51 0 Postad 24 April , 2010 Hej ! har någon nått tips hur man tar bort namn text på en båt , Vågar man ta varmlufts pistol? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 283 Postad 24 April , 2010 Frugans hårtork lär vara bättre. Ingen risk för att du rostar gelcoaten. Eller en sådan där gummitrissa som fanns på Biltema förut som är till för att ta bort stripes. Vet inte om den finns kvar, deras nya hemsida lämnar lite övrigt att önska om man säger så... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 283 Postad 24 April , 2010 Aha, hittade den!http://www.biltema.se/Verktyg/Slip-och-Kap/Polerverktyg/Stripesborttagare/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse_W 0 Postad 24 April , 2010 Jag har tagit bort det tidigare namnet med varmluftspistolen, det gick bra. Fast jag fick limrester kvar på båten men det tog jag bort med aceton och även lite autosol. Mvh Lasseliten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 26 April , 2010 Får ej användas på plast ? Stål och träbåtar kvar, eller? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaveh 0 Postad 26 April , 2010 Tog bort namnet på min båt i helgen (23x2 bokstäver) med hjälp av hårtork. Det blev knappt några lim rester kvar men det som blev tog jag bort med Lable off spary från biltema http://www.biltema.se/Sok1/?quicksearchquery=label. Kom på mig själv flera gånger med hårtorken riktandes rakt emot gelcoaten en längre stud medans jag pillade. Hade jag använt mig av varmluftspistol så hade jag nog rostat gelcoaten som Peter_K sa. =) Senast ändrad av Kaveh | 26 april 2010 | 21:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 283 Postad 26 April , 2010 Mmmm, jag såg det - men produkten har lovordats av många här på forumet tidigare, jag har själv aldrig använt den så jag vet inte... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tiger51 0 Postad 27 April , 2010 Tack för hjälpen ., Får nog bli nästa år , Hinner inte till på söndag . Sjösättning Första båten första säsongen slipper snylta på farsans och får ha min egen . Men den där gummitrissan såg ju bra ut , bara o sätta i maskin o köra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser