Johnnykarlberg 0 Postad 13 April , 2010 Hej. Skulle byta impeller och plockade isär drevet, men blev förvånad när jag skulle tappa ur oljan, det fanns ingen, bara en del vatten och lite sörja i botten. Den fungerade i höstas utan problem, förutom att båten hade tagit in vatten två gånger ganska mycket, men drevet har fungerat tilldredsställande. Så nu till frågan, kan vattnet ha kommit in i drevet från båten? och sköljt bort oljan. O vad ska jag göra med drevet nu när jag har det isär? Bara smörja o fetta in knutkors o se glad ut? Packa om hela drevet kanske? Tacksam för hjälp o svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 13 April , 2010 Ompackning och tryck och vacum testa det finns inget annat du skall göra. Kolla även på blocket efter nytt drev. Att få någon att packa om det och testa det nu kan bli svårt? Alla som kan detta har nog otroligt mycket att göra nu, är ju trots allt några timmars jobb. Ett annat tips om du har bråttom?Ett nytt eller bättre komplett alphadrev är rätt billigt. Sedan har du all tid i världen att packa om ditt gamla drev, och sedan sälja det ompackat och renoverat. Så får du pengarna tillbaka. Om du vill ha båten sjösatt denna säsong vill säga? Ompackning är inget du gör själv tror jag, det behövs lite sköna verktyg för detta samt tryck och vacumtesta verktyg. Lycka till Mvh Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser