roxen 0 Postad 11 April , 2010 Har äntligen tagit tag i min kära båt, med än massa härligt arbete framför mig. Övre däcket är av kork och vill gärna ta in vatten. Min fråga är om det går att lacka lr fernissa korkdäck? Återkommer säkert med fler dumma frågor:) Skepp o hoj Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
newnoseharbour 0 Postad 11 April , 2010 Jäpp det går att lacka! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 April , 2010 Ja visst går det, men blir det tätt av det? Troligen inte. Din båt har förmodligen haft ett dukat rufftak, tyvärr gillar inte folk det nuförtiden och tror att man kan så tätt med lack. Dukat tak med en ljus färg ger en sval och skön ruff att sova i, och det håller tätt i många år, mitt råd är att duka igen. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 12 April , 2010 Grattis och välkommen till dårarnas skara. Båtar är inget intresse - det är en sjukdom. Vissa drabbas mer - andra smittas inte alls Om man lackar korken förlorar den väl sin finess. Har du försökt kolla var det läcker, för det läcker väl inte i hela rufftaket!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser