Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
lorddelete

Vatten i aktern

Rekommendera Poster

Tjena jag funderar på att köpa en snipa. den är runt 7m lång och när jag vi var och kolla på den så märkte vi att de var runt 10liter vatten i aktern och killen som säljer båten säger att den har stått i lagerlokalen i 4år utan att han har satt den i vatten.

och eftersom det är en plast båt enda trä som finns är på överdelen och själva inredningen, och jag kan inte lista ut hur det har kommit in vatten i båten och så mkt när den aldrig har vart i vatten, och lagerlokalen den ligger i borde ju bli en bastu på somrarna.

 

har ni några förslag vart vattnet har kommmit in ifrån så skriv gärna och kom med förslag, för vi kan inte lista ut det.

 

tack på förhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kan inte vara kondens, visst det har vart mkt snö på taken i år, men det är ett stort lager båten är i och såvida inte taket läcker precis över nåt hål i övre delen av båten, så ska det inte vara vatten där. 

det är en inombordare albin motor tror jag de va, vet inte om det hjälper men vafan bättre för mkt än för lite :D.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den har väl varit i vattnet för fyra år sedan antar jag om det är en Albinmotor. De har väl inte tillverkats de senare åren.

Vattnet har väl legat där väl inkapslat. Kolla sältan. Smaka och spotta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hm, enklaste måste väl vara att fråga säljaren om vattnet????Om det är gjort vad är hans förklaring....? En båt under tak tar inte in den mängden vatten. Verkar mera som om vattnet kvar sen upptagning, alt. läckage färskvattentank(?) VVberedare(?) Gör som tidigare har föreslagit, smaka på vattnet, saltsmak: sjövatten, inte: regn eller annat.

Alla mina båtar har läckt mer eller mindre, kapell, axeltätning, fönsterlister, trä/teakdäck list runt båten, gm föringar osv bara att härleda o täta så gott det går.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...