jhea 0 Postad 3 November , 2009 E det någon som vet om en 80Hk fordson major är samma som sabb Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wetallt 3 Postad 3 November , 2009 Hej, Fords 4 cyl. diesel som satt i Fordson Major traktorn är samma som satt i Ford custom lastbilarna D 607 & 707 Bl.a motor typen marint tror jag heter 2712- 2724 någonting. Nils Gustafson i stockholm marinkonv. dessa motorer under namnet NG4 resp NG6., sen finns också Ford Lehmann och även norska Sabb marinkonv. dieslarna. Det jag vet med säkerhet är att på motorn från lastbilen D707 (4 cyl 75 hk)som jag har passar marindetaljerna direkt från NG4:ans Major motor. dock står det SABB på oljekylaren, så svaret till dig måste bli att det är samma grundmotor, cyl.volymen är på 4,2 liter. (dom finns i England som bensin/gasol drivna också) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maria134 0 Postad 3 November , 2009 Jag instämmer med ovan. Det är samma! Hoppas du fick det svar som otrogen du sökte efter. Senast ändrad av maria134 | 05 november 2009 | 17:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 3 November , 2009 Tackar .Då har jag en fråga till. Reviceringen till denna maskin finns det reservdelar tro? förre ägaren har svetsat fast axel vid oket. Så dt går bara att växla F o N o B det hade ju varit kul att revicera lite hö hö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser